جواب نگارش چهارم صفحه 80 لطف حق

صفحه80

متني بنويسيد كه سه بند داشته باشد. موضوع كلی متن«بهار»» است ابتدا بند مقدمه را بنویسید.موضوع کلی بهار به دو موضوع كوچكتر زير تقسيم شده است، آنها موضوع هر يک از دو بند بعدی متن هستند.
بند دوم: زيبايي طبيعت و شكوفه دادن درختان

بند سوم: عيد نوروز

بهار،تابستان،پاییز و زمستان چهار فصل سال را تشکیل می دهند.آغاز سال جدید با شروع بهار و ماه فروردین است.این فصل زیبا به نوعی آغازی نو برای زندگی و حیات مجدد است.با آغاز بهار روح زندگی باری دیگر در جهان دمیده و امید حکم فرما می شود.

با فرا رسیدن بهار و پایان ماه های سرد سال طبیعت جان تازه ای به خود می گیرد. برف ها رفته رفته ذوب می شوند و با جاری شدنشان رود ها را پر ژآب می کنند.طبیعت به یکباره تغییر شگرفی می یابد و پوششی سبز بر خود می گیرد.درختان زندگی دوباره خود را آغاز می کنند و با شکوفه های خوش رنگشان به استقبال بهار می روند.

اما بهار تنها آغاز زندگی دوباره ی طبیعت نیست. سال شمسی با فرا رسیدن ماه فروردین و عید نوروز آغاز می شود. این عید باستانی از جمله قشنگ ترین رسومی است که هنوز پابرجا مانده است.بچه ها در این روزهای تعطیل به دید و بازدید اقوام می روند و علاوه بر خوردن مقدار زیادی شیرینی،آجیل و شکلات از بزرگ ترها عیدی دریافت می کنند.

دکمه بازگشت به بالا