جواب نگارش چهارم صفحه 110 مدرسه ی هوشمند

صفحه109و110

انشايی بنويسيد كه پنج بند داشته باشد.موضوع انشا «ايران،وطن من» است. ابتدا بند مقدمه را بنويسيد.سپس براي موضوع كلی«ايران، وطن من» سه موضوع كوچكتر بنويسيد تا موضوع هر يك از سه بند بعدي متن باشند. در پايان بند نتيجه گيری را بنويسيد.

موضوع هر بند را بنويسيد.

بند دوم:

موقعیت جغرافیایی و طبیعت ایران

بند سوم:

اقوام مختلف ایران

بند چهارم:

تاریخ و قدمت ایران

ایران،وطن من

بدون شک یکی از دلایل غرور و افتخار هر فردی،وطن است.همه نسبت به میهن خود دارای احساس غیرت هستند و می کوشند تا همواره از آن در برابر دشمنان و متجاوزان حمایت کنند.وطنم ایران،یکی از پهناورترین و با قدمت ترین کشورهای جهان می باشد.

ایران از لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی زبانزد خاص و عام است.ایران یکی از بزرگترین کشورهای جنوب غربی آسیا و منطقه ی خاورمیانه است. از شمال و جنوب به دریا راه دارد و از نظر ذخایر انرژی کشوری بسیار غنی می باشد.طبیعت چهارفصل ایران پهناور،از دیگر ویژگی های مثبت آن است.جنگل های سرسبز شمال،کوهستان های غرب،دشت ها و کویرهای مرکزی و سواحل خلیج همیشه فارس و همواره مقصد های جذّابی برای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی هستند.

ایران از نظر قومیتی نیز تنوع بسیار زیادی دارد.در نقطه نقطه ی این کشور وسیع می توان مردمانی از زبان ها و قومیت های مختلف را دید.همین تنوع قومیتی،بر زیبایی های ایران عزیز افزوده است. در این کشور چند ملّیتی تمام اقوام از کرد و فارس گرفته تا عرب و بلوچ، همه در کمال آرامش و دوستی باهم زندگی می کنند. هر یک از این قومیت ها همچون گلی است که در نهایت به شکل گیری دسته گلی بزرگ و زیبا به اسم ایران منجر می شود.

امّا نام و آوازه ی ایران از گذشته تا کنون همواره بر سر زبان ها بوده است.قدیمی ترین تمدن ها و حکومت های دنیا در ایران باستان شکل گرفته اند. بنابراین به لحاظ قدمت نیز می توان ایران را جزء کشورهای مهّم دنیا دانست. به سبب همین قدمت،اماکن تاریخیو باستانی فراوانی در ایران وجود دارد که هر ساله پذیرای جمع بزرگی از مسافران است.

همه ی ما به عنوان یک شهروند ایرانی موظّف هستیم تا از استقلال کشور در زمینه های مختلف دفاع کنیم و دست ابر قدرت های جهان که در طول تاریخ همواره چشم طمع به این سرزمین و آب و خاک داشته اند، را کوتاه کنیم.ما باید در جهت پیشرفت هر چه بیشتر ایران گام برداریم و هر چه در توان داریم برای این مرز و بوم بگذاریم.

دکمه بازگشت به بالا