جواب مطالعات اجتماعی پنجم صفحه 18 من عضو گروه هستم

مطالعات اجتماعی پنجم: فعالیت صفحه 18

6- دو مورد از کارهایی را که در یکی از گروه‌های مدرسه درباره‌ی آنها مشورت و همفکری کرده‌اید، بیان کنید و بگویید این مشورت چه نتیجه‌ای داشته است. 

مشورت در جلسه شورای مدرسه برای برگزاری جشن دهه فجر که نتیجه آن اجرای بهترین مراسم در مدارس شهر بود.

مشورت و همفکری در گروه کتابخوانی مدرسه برای برگزاری مسابقه کتابخوانی بین دانش‌آموزان مدرسه که نتیجه آن مطالعه بیش از ده کتاب توسط دانش‌آموزان شد.

7- برای محافظت از محیط زیست یک گروه تشکیل دهید و برای گروه خود یک نام انتخاب کنید. سپس بگویید که چطور در این مورد با هم مشورت کردید، چگونه به نظرات یکدیگر توجه کردید و به‌طور گروهی تصمیم گرفتید.

گروه دوستداران محیط

ما دانش‌آموزان می‌خواستیم درباره محیط زیست و راهکارهای مراقبت از آن را به دانش‌آموزان یاد دهیم به این منظور جلسه‌ای با هم‌گروهی‌های خود تشکیل داده و درباره آن بحث کردیم هرکسی بنا به سلیقه خود راهکاری داد برای مثال یکی پیشنهاد روزنامه دیواری با موضوع محیط زیست دیگری پیشنهاد مسابقه برای جمع‌آوری اطلاعات درباره محیط زیست توسط شرکت کنندگان و … بود که در نهایت بنا به شرایط مدرسه و امکانات در دسترس و همفکری دوستان پیشنهاد ایجاد روزنامه دیواری را تایید کرده و برای انجام آن برنامه‌ریزی کردیم و وظایف را بین اعضای گروه تقسیم کردیم.

دکمه بازگشت به بالا