جواب مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 39 مصرف

مطالعات اجتماعی هفتم: فعالیت صفحه 39

2- هر برچسب چه اطلاعاتی دربارۀ کالا به شما می‌دهد؟

سال تولید، سال انقضای مصرف، شهر تولید، کارخانه تولیدی، مواد مصرف شده، میزان کالری و چربی و قند و نمک محصول و…

دوست داشتید چه اطلاعات دیگری دربارۀ آن کالا داشته باشید؟

به ازای خوردن هر عدد از آن محصول چقدر باید ورزش کرد تا کالری‌ها را سوزاند و نام موسس کارخانه

3- بین دو کالای مشابه که یکی مهر استاندارد دارد و دیگری ندارد کدام را انتخاب می‌کنید؟ چرا؟

کالایی که مهر استاندارد دارد زیرا چون کیفیت آن مورد تایید سازمان غذا و داروست.

4- آیا می‌دانید علامت رو به رو چیست؟ درباره آن تحقیق کنید.

يكي از اين علامت ها كه به طور معمول در كنار نشان استاندار و ايرزوها قابل مشاهده است ، نشان سازمان غذا و دارو با تصوير سيب رنگي است كه بخش سمت راست آن آبي و سمت چپ به شكل برگ با رنگ سبز مي باشد.

برگ وسط آرم به صورت يك چشم طراحي شده است كه نمادي از وظيفه نظارتي سازمان غذا و دارو است و برگ نيز به عنوان نماد رويش و زندگي نظارتي كه سعي در حفظ و ارتقاي سلامت مصرف كننده دارد در نظر گرفته شده است.

برگ سبز رنگ دوم كه در بالاي نماد قرار داده شده است، نشان دهنده خط مشي متعالي سازمان بوده و روند ارتقاي سازمان را نشان مي دهد.

به طور كلي مبناي طراحي آرم سازمان غذا و دارو بر اساس نام مبارك الله و تداعي سيب به عنوان نماد سلامتي است. در نيمه چپ آرم از حرف F لاتين، حرف اول كلمه FOOD و به معناي غذا استفاده شده است.

به طور كلي ‘سازمان غذا و دارو’ در سال 1385 با هدف نظارت بر دارو، مواد خوراكي، آرايشي و بهداشتي به عنوان يكي از معاونت هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي كار خود را آغاز كرد.

معاونت غذا و دارو مجري دانشگاه هاي علوم پزشكي است كه عهده دار تامين و ارتقا سلامت مردم، امنيت غذايي، دارويي، آرايشي و بهداشتي جامعه است.

اين نهاد با احترام به ارزش ها و باورهاي ديني جامعه حداكثر اطمينان لازم را در خصوص امنيت و سلامت مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي و دارويي براي كليه افراد جامعه فراهم مي آورد.

دکمه بازگشت به بالا